Πρόγραμμα του Συνεδρίου (Νέο)

Συντονιστική Επιτροπή

Κόπτσης Αλέξανδρος, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

Κυρίζογλου Λάζαρος, Δήμαρχος Αμπελοκήπων- Μενεμένης

 

Προεδρείο Οργανωτικής Επιτροπής

Ακριτίδης  Νικόλαος, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, κλάδου Δασκάλων-ΠΕ70 

Γρόσδος Σταύρος, Δρ. Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ., Εκπαιδευτικός 

Κάρτσακα Ελένη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, κλάδου Καλλιτεχνικών- ΠΕ08 

Κουμανάκου Μαρία Αλεξάνδρα, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, Θεατρικής Αγωγής- ΠΕ91 

Τσερπέ Γεωργία, Δρ. Μουσικολόγος, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου μουσικών (ΠΕ 79.01)

Τσιβάς Αρμόδιος, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, κλάδου Δασκάλων-ΠΕ70

 

Οργανωτική Επιτροπή

Βέτσιος Ελευθέριος, Οργανωτικός  Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου του 1ου ΠΕΚΕΣ

Ζάγκα  Ελευθερία, Οργανωτική  Συντονίστρια  Εκπαιδευτικού Έργου του 2ου ΠΕΚΕΣ 

Γραίκος  Νικόλαος, Οργανωτικός  Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου του 3ου ΠΕΚΕΣ

Πράμας Χρήστος, Οργανωτικός  Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου του 4ου ΠΕΚΕΣ, 

Βορβή Ιωάννα, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Δρ. φιλόλογος (ΠΕ02)

Καλπίδης  Ιωάννης Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου -ΠΕ83

Τζελέπη Σοφία, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, κλάδου Πληροφορικής- ΠΕ 86

Τρικκαλιώτης Ιωάννης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, κλάδου Δασκάλων-ΠΕ70

Τσερπάκ Κύριλλος, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, κλάδου Φυσικών-ΠΕ04 

Γυμνόπουλος Κοσμάς, Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Α/βάθμιας Εκπαίδευσης του Γραφείου Παιδείας Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης

Γρούγιος Ηλίας, Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Β/βάθμιας Εκπαίδευσης του Γραφείου Παιδείας Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης

Βοσνιάκος Αθανάσιος, Δ/ντής 2ου Δ.Σ. Αμπελοκήπων

Σιδηροπούλου Μαρία, Δ/ντρια 12ου Δ.Σ. Αμπελοκήπων

Κατσώχη Χαρίκλεια, Δρ. μουσικοπαιδαγωγός ΠΕ 79.01

Κυργιαφίνης Δημήτρης, Εκπαιδευτικός, κλάδου Πληροφορικής ΠΕ86

Πρασσά Χρύσα, Εκπαιδευτικός, κλάδου Νηπιαγωγών ΠΕ60

 

Επιστημονική Επιτροπή

Ακριτίδης Νικόλαος, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, κλάδου Δασκάλων-ΠΕ70

Γρόσδος Σταύρος, Δρ. Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ., Εκπαιδευτικός κλάδου Δασκάλων

Ζαφρανάς Νικόλαος, Επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Κάρτσακα Ελένη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου Καλλιτεχνικών (ΠΕ08)

Κουμανάκου Μαρία Αλεξάνδρα, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου Θεατρικής Αγωγής (ΠΕ 91)

Παπανικολάου Μιλτιάδης, Ομότιμος Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Πασχαλίδης Γρηγόρης, Καθηγητής του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Πίγκου- Ρεπούση Μυρτώ, Επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Σαχίνης Ξενοφών, Καθηγητής του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Τσερπέ Γεωργία, Δρ. Μουσικολόγος, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου μουσικών (ΠΕ 79.01)

Τσιβάς Αρμόδιος, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, κλάδου Δασκάλων-ΠΕ70

Φουρλίγκα Εύα, αρχαιολόγος – μουσειολόγος, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Συνοπτικό Πρόγραμμα Συνεδρίου

 

Παρασκευή,  22 – 11 – 2019

 

Σάββατο, 23- 11 – 2019

 

Κυριακή, 24 – 11 – 2019

Πολιτιστικό Κέντρο Αμπελοκήπων «Καραπάντσειο»

 

17:30 – 18:30  Προσέλευση Συνέδρων – Εγγραφές

18:30 – 19:00 Επίσημη Έναρξη του Συνεδρίου – Χαιρετισμοί

19:00 – 20:30 Κεντρικές Ομιλίες

 

 

2o και 12o Δημ. Σχολεία Αμπελοκήπων

 

09:00 – 10:30 Εισηγήσεις, Α΄

10:45 – 12:15 Εισηγήσεις, Β΄

12:30 – 14:30 Στρογγυλή Τράπεζα

15:00 – 16:30 Εισηγήσεις, Γ΄

16:45 – 18:15 Εισηγήσεις, Δ΄

18:30 – 20:00 Εισηγήσεις, Ε΄

 

 

2o και 12o Δημ. Σχολεία Αμπελοκήπων

 

09:30 – 11:30 Βιωματικά Εργαστήρια (α΄ κύκλος)

12:00 – 14:00 Βιωματικά Εργαστήρια (β΄ κύκλος)

 

Λήξη Συνεδρίου

 

Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2019

Πολιτιστικό Κέντρο Αμπελοκήπων «Καραπάντσειο»

 

17:30 – 18:30     Εγγραφές

18:30-19.00         Εναρκτήρια Τελετή-Χαιρετισμοί

 

Συναυλία «Παιδικής Χορωδίας 1ου Γυμνασίου Τούμπας και Αποφοίτων» υπό τη διεύθυνση της Βασιλικής Κατσούκα

 

 

Κεντρικές Ομιλίες

Προεδρείο:        Κόπτσης Αλέξανδρος, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

 

 

19:00                     1η Κεντρική Ομιλία  

Παπανικολάου Μ. Μιλτιάδης, Ομότιμος Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ.

«Η Τέχνη στο σχολείο. Γιατί;»

 

19:30                     2η Κεντρική Ομιλία 

Πασχαλίδης Γρηγόρης, Καθηγητής του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Α.Π.Θ. 

«Το μάθημα της τέχνης»

20:00                     3η Κεντρική Ομιλία

Πίγκου- Ρεπούση Μυρτώ, Επίκουρη Καθηγήτρια Θεάτρου στην Εκπαίδευση του Τμήματος Θεάτρου του Α.Π.Θ.  

«Οι μαθησιακές διαστάσεις του εκπαιδευτικού θεάτρου στο σύγχρονο σχολείο»

 

 

Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2019

α΄ κύκλος εισηγήσεων                                                                               ώρες 09.00-10.30

αίθουσα 1 Προεδρείο: Βορβή Ι.-Κάρτσακα Ελ.

Ντανόπουλος Δημήτριος, Παππά Ειρήνη, Σταμάτη Ελένη

«Ένα Παιδί Μετράει Τ’ Άστρα..» (Το σχολείο / η σχολική ζωή στο χώρο και στο χρόνο)

Ζάπρη Δήμητρα

Εξερευνώντας τα ίχνη των προγόνων: μια οικοσυστημική προσέγγιση της τοπικής ιστορίας στην προσχολική αγωγή

Βορβή Ιωάννα, Κάρτσακα Ελένη

Εικόνες και αφηγήσεις της Ιστορίας του Τόπου

Λιλιόπουλος Νικόλαος

Η Παλαιά Μητρόπολη της Βέροιας:  Η αξιοποίηση της Τέχνης στην εκπαίδευση Πρόταση για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου

Λιανού Κυριακή, Λιανού Μαρια

Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τη μέθοδο ARTiT. Μια μελέτη περίπτωσης στη B΄ Τάξη με το πρόγραμμα «Αγαπώ τα Φρούτα»

αίθουσα 2 Προεδρείο: Αφεντουλίδου Αν.-Καραγιάννη Σ.

Κακαλή Αθανασία

Τα Έξι Καπέλα της Σκέψης συναντούν τον Έντεχνο Συλλογισμό: Καινοτόμο διαθεματικό σενάριο που συνδυάζει τη διδασκαλία των Αγγλικών με την Τέχνη στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο.

Κουτίδου Χριστίνα

Μια πρακτική προσέγγιση διαμεσολάβησης της τέχνης στη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας στο Γενικό Λύκειο:Discovering Leonardo Da Vinci»

Καραγιάννη Σοφία

«Δε φοβάμαι τον κακό λύκο»: μία διδακτική πρόταση λογοτεχνίας

Λιούσα Ελένη

Πολυπρισματική θεώρηση της Αντιγόνης του Σοφοκλή μέσω της τέχνης

Αφεντουλίδου Άννα

Τοπικό Θεματικό Δίκτυο Φιλαναγνωσίας εν Ξάνθη: δύο χρόνια συντροφιά με τον Τζάνι Ροντάρι, τον Αντώνη Παπαθεοδούλου και τις παρέες τους

αίθουσα 3 Προεδρείο: Καραμανώλη Ελ.-Ματθαίου Ν.

Καγιάφα Μαρία, Ειρήνη Μιχαηλίδου, Φιλιώ Πέππα

Η πόλη υποδέχεται τους μαθητές: μια πρόταση εκπαίδευσης για την αειφορία με άξονα την αρχιτεκτονική

Καραμανώλη Ελένη

Μουσείο: παράθυρο θέασης της ιστορίας

Ιωαννίδου Ελισάβετ

Στιγμιότυπα της αναπαράστασης και αναπαράσταση των στιγμιότυπων: σχέση, δομή και πρόσληψη

Ματθαίου Νικόλαος

Η αξιοποίηση  των Τεχνών (Μουσικής, Ζωγραφικής, Θεάτρου, Χορού) για το ελληνικό σχολείο και κοινωνία στα πλαίσια των Πανελλήνιων Μαθητικών αγώνων,από την δεκαετία του 1990 έως σήμερα

Ζαχαράτου Αγγελική

Σχολείο-Μουσείο ως πυλώνες ανθρωπισμού και πολιτισμού μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ.Δ.Ε. Ηρακλείου

αίθουσα 4 Προεδρείο: Καλπίδης Ι.- Χαρίσης Αθ.

Χαρίσης Αθανάσιος, Κανάλη Ευαγγελία, Τσεντόγλου Εύα

Προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων και προτάσεις τέχνης και πολιτισμού

Τσιγάρα Σοφία

Μαθαίνοντας για την υγιεινή διατροφή μέσα από τις τέχνες

Κωνσταντινίδης Αριστείδης, Αβέρη Αικατερίνη

Πολιτιστική Διαδρομή στη Γαλάτιστα Χαλκιδικής

Κωνσταντινίδης Αντώνης

Ο πολιτισμός ως πρόταση εκπαίδευσης στο σύγχρονο σχολείο. Σκέψεις και κρίσεις με αφετηρία τα Πολιτιστικά Προγράμματα της ΔΔΕ Αν. Θεσσαλονίκης

Χριστοφορίδου Ευτέρπη, Γαβριηλίδου Βαΐα

Τέχνη και Φυσικές Επιστήμες: Δύο διαφορετικές προσεγγίσεις

αίθουσα 5 Προεδρείο: Βαφειάδου Τ.- Κουμανάκου Μ.-Μπιτσάνη Αν.

Λυκάρτση Μαρία

Καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων μέσα από τη θεατρική αγωγή

Καραγιάννη Αγνή

Παιδαγωγική αξιοποίηση της θεατρικής διερεύνησης στο μουσείο: θεατροπαιδαγωγικές παρεμβάσεις και διερευνητικά μουσειακά, πρόγραμμα στο ιστορικό μουσείο Αλεξανδρούπολης.

Μπιτσάνη Αναστασία, Βαφειάδου Τατιάνα, Μερκενίδου Ελένη

Το Θέατρο  ως γέφυρα επικοινωνίας με  εκπαιδευτικές κοινότητες και χώρους πολιτισμού: Δύο εσωτερικά προγράμματα του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

Τσολάκη Ελευθερία

Αξιοποίηση του κουκλοθέατρου στην εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία

Τακαβάκογλου Ζωή, Χατζηαγοράκη Ευαγγελία

Παράλληλες διαδρομές. Η προσφυγιά και η μετανάστευση στη Θεσσαλονίκη μέσα από θεατρικά δρώμενα

αίθουσα 6 Προεδρείο: Βάσιου Αικ.-Σουλιώτου Αν.

Σουλιώτου Αναστασία Ζωή

«Δίνοντας σχήμα στο χρώμα και στο φως»: Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την κινέζικη τέχνη του διάτρητου χαρτιού.

 

Σουλιώτου Αναστασία Ζωή

«Ο τόπος που ζω»: ζωγραφικές αποτυπώσεις παιδιών για τον τόπο που ζουν και τον κόσμο

Πούλιου Αφροδίτη, Βάσιου Αικατερίνη

Μείωση του bullying: Αξιοποίηση των εικαστικών τεχνών και των αφηγηματικών μεθόδων

Γαλάνης Νικόλαος, Δαρδιώτη Αντωνία, Τοκαλάκη Τριανταφυλλιά

Το χρονικό μιας εικαστικής παρέμβασης στον τοίχο του λιμανιού της Νέας Μηχανιώνας

Μανούκα Βασιλική, Γαλανός Ανδρέας

Από τον ιμπρεσιονισμό στην αφαίρεση: διδακτικές διαδρομές στη νεότερη τέχνη

β΄ κύκλος εισηγήσεων                                                                               ώρες 10.45-12.15

αίθουσα 1 Προεδρείο: Γρόσδος Στ.

Φραντζεσκάκης Ματθαίος

Ο Κινηματογράφος στο σχολείο. Η πρόταση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

Γρόσδος Σταύρος, Ανδρεάδου Χαρά, Εμμανουηλίδου Φρόσω

Κινηματογραφικές λέσχες στα σχολεία. Απολαμβάνοντας και συζητώντας για ταινίες.

Σκούληκα Ευαγγελία

Τεχνη(κές) Λεπτομέρειες

Νεμπαυλάκη Σοφία

«Cineμαθήματα» ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσα από τη συνέργεια τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης

αίθουσα 2 Προεδρείο: Ζάγκα Ελ.-Καλέμης Κων.

Χαϊδεμενάκου Σταυρούλα

Μετασχηματίζοντας δυσλειτουργικές πεποιθήσεις στην αντίληψη της ετερότητας και του διαφορετικού μέσω της αισθητικής  εμπειρίας στην Β/θμια Εκπαίδευση

 

Καλέμης Κωνσταντίνος, Παπαθανασίου Βασιλική, Υψηλάντη Στυλλιανή

Ο ρόλος της πολυπολιτισμικής τέχνης στην εκπαίδευση σε μια διαφοροποιημένη κοινωνία

Βασιλοπούλου Αθηνά- Κωνσταντίνα, Αποστολάκη Μαρία

Η αξία της φιλίας μέσω διαφορετικών μορφών έργων τέχνης στα πλαίσια συμπερίληψης προσφύγων μαθητών

Αρζομανίδου Ευανθία

Διερεύνηση μετασχηματισμών στις αντιλήψεις των παιδιών για την ετερότητα, μέσω της βιωματικής συμμετοχής τους σε παράσταση θεάτρου για ανήλικους θεατές

Αργυρούδη  Χαρίκλεια

Θεατρική Αγωγή – ένα μάθημα για όλους

αίθουσα 3 Προεδρείο: Ματθαίου Ν.-Σιδηροπούλου Χρ.

Ματθαίου Νικόλαος

Διδακτικές εφαρμογές με διαθεματικό χαρακτήρα,στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών  για τα  Θρησκευτικά  στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο , που προάγουν την αξιοποίηση των τεχνών στο σχολικό πρόγραμμα

Μιζαμίδου Κυριακή

«Στου νερού τα παραμύθια…», ένα διετές πρόγραμμα, μια διδακτική πρόταση με τη συνέργεια της τέχνης σε κάθε της μορφή

Μήττα Δήμητρα

«Κάνουμε τέχνη για την ψυχή μας». Η επαφή του/της εκπαιδευτικού με τις τέχνες πριν από την όποια διάχυσή τους σε δράσεις και δραστηριότητες

 

Σιδηροπούλου Χριστίνα, Πάντα Αλεξία

Μία δημιουργική συνομιλία εκπαίδευσης-τέχνης-πολιτισμού με αφορμή την Ιστορία και τον εορτασμό των εθνικών επετείων στο νηπιαγωγείο

 

Χατζηνικολάου Μαρία-Ανδρομάχη, Νικολάου Αγγελική

«Κίτρινη Αποθήκη: ελευθερώνοντας τη μνήμη»: μια παρέμβαση τέχνης στον δημόσιο χώρο, με εφαρμογές στην εκπαίδευση στο πλαίσιο της τοπικής ιστορίας

αίθουσα 4 Προεδρείο: Κοφίδου Αγγ.-Χατζηλέλεκας Δ.

Ζαχαριουδάκη Ελένη

Διαδρομές στην πόλη με οδηγό λογοτεχνικά κείμενα

Κοφίδου Αγγελική, Θεοδωρίδου Ευσταθία

Το Πλαστικό Αλφάβητο του Herbin – Η τέχνη στο μάθημα των γαλλικών

Χατζηλέλεκας Δημοσθένης

Η αξιοποίηση του ιστορικού ποιήματος στη διδασκαλία της Ιστορίας

Μπατέμα Ευανθία, Κουνή Ζαχάρω

Τα Λυρικά Μαθηματικά του Οδυσσέα Ελύτη

 

Πετρά Βασιλική

Του Νεκρού Αδελφού: «αναγνωστικές» αναπλαισιώσεις

αίθουσα 5 Προεδρείο: Παπανικολάου Μ.-Τσιβάς Α.

Παπανικολάου Μιλτιάδης

Η Τέχνη στα Σχολεία

 

Νικολαϊδου Χάρις, Ανδρίκου Ασημίνα

Σύγχρονες πρακτικές ιστορικής εκπαίδευσης στα παραδοσιακά μουσεία

 

Πλακωτή Ελένη

Eκπαιδευτική επίσκεψη, αξιοποίησή της στην τέχνη ως σύνδεσμος με την τοπική κοινωνία

Παπαϊωάννου Βίκυ

Οι χώροι πολιτισμού ως ενισχυτές της καλλιτεχνικής έκφρασης μέσα στα σχολικά πλαίσια

αίθουσα 6 Προεδρείο: Αναγνωσταρά Ε.-Δροσουλάκης Κων.-Τσερπέ Γ.

Δροσουλάκης Κωνσταντίνος

«Ρηξικέλευθον» startup στα Μουσικά Σχολεία.  Μια πρόκληση για τη νέα εποχή

Αναγνωσταρά Ευανθία

Διαθεματικές δημιουργικές περιπλανήσεις στον κόσμο των τεχνών με αφετηρία την 1 η Gnossiene για πιάνο του ERIC SATIE 

Ματεντσίδου Χριστιάνα

Από τις βαμβακοφυτείες της Αμερικής, στη γέννηση και εξέλιξη της Rock μουσικής: Ένα πολιτιστικό πρόγραμμα με τη μορφή επιτραπέζιου παιχνιδιού γνώσεων

Κοτρίδης Ανδρέας

«Για μια όμορφη πόλη»:  Ένα παραμύθι κι ένα τραγούδι του Μουσικού Σχολείου Βέροιας. Εκπαιδευτικό υλικό από μαθητές για μαθητές

Λάζου Αργύριος, Σουβατζόγλου Βασίλειος

Μουσικές σε πέντε τόνους στον εικονικό χώρο του etwinning

Στρογγυλή τράπεζα

Στρογγυλή τράπεζα    αίθουσα 1                                                         ώρες 12.30-14.30

«Πώς μπορεί να γίνει η μετάβαση από το γνωσιοκεντρικό στο δημιουργικό σχολείο, μέσω της συνέργειας των τεχνών;» 

 

Συντονιστής: Γρόσδος ΣταύροςΔρ. Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ.

 

Συμμετέχουν:

– Σαχίνης Ξενοφών, Καθηγητής του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών,  Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

– Ζαφρανάς Νικόλαος, Επίκουρος καθηγητής  του Τμήματος  Μουσικών Σπουδών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

– Κάρτσακα Ελένη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου Καλλιτεχνικών (ΠΕ08)

– Κουμανάκου  Μαρία Αλεξάνδρα, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου Θεατρικής Αγωγής (ΠΕ 91)

– Τσερπέ Γεωργία, Δρ. Μουσικολόγος, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου Μουσικής (ΠΕ79)

– Φουρλίγκα Εύα, Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος, Υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού

γ΄ κύκλος εισηγήσεων                                                                               ώρες 15.00-16.30

αίθουσα 1 Προεδρείο: Ακριτίδης Ν.-Κογκούλη Π.

Περάκη Μακρή Μαρία (Μάνια)

Διδακτική προσέγγιση – καινοτόμος δράση :Δημιουργία κινηματογραφικής ταινίας μικρού μήκους , με πρωταγωνιστές και συνδημιουργούς τα νήπια στο ολοήμερο τμήμα του 3ου Νηπιαγωγείου Βουτών, με τίτλο : «Φελίτσια ένα δρακάκι κάπως διαφορετικό….»

Κογκούλη Πελαγία

Η αξιοποίηση του κινηματογράφου στην ιστορική εκπαίδευση: Μία διδακτική πρόταση στο μάθημα της Ιστορίας

Τσιτσίμης Γιάννης

Κάνοντας σινεμά στο δημοτικό σχολείο: από τη θεωρία…στο μικρού μήκους φιλμ!

Θεοδωρίδη Ευθαλία

Δημοσιογραφία, Επικοινωνία και Τέχνη σε συνέργεια με το Σχολείο. Case Study: «Ένα ντοκιμαντέρ για τη μητέρα, ενώνει ένα νηπιαγωγείο με την ευρύτερη κοινωνία».

Μπαμπαλή Άννα

Δραστηριότητες και Αποτελέσματα του Πολιτιστικού Προγράμματος με τίτλο «Η Χρυσή Εποχή του Ελληνικού Κινηματογράφου»

αίθουσα 2 Προεδρείο: Γκουβατζή Αν.-Κούρτης Π. -Τοζακίδης Αν.

Γεροφώτη Αικατερίνη, Πάρης Κούρτης

«Ντο ρε μι – Όλοι μαζί» Μουσική παρέμβαση συνεκπαίδευσης μαθητών βλεπόντων και με οπτική αναπηρία

Γεροφώτη Αικατερίνη, Μουρκάκη Αγγελική

Η «Λέσχη Φωτογραφίας» στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο: Οφέλη στον κοινωνικό και συναισθηματικό τομέα

Βάμβουρα Βαρβάρα, Λευκοθέα Καρτασίδου

Η προσβασιμότητα ως προτεραιότητα των πολιτιστικών εκδηλώσεων: Η περίπτωση του Φεστιβάλ «Η Αντανάκλαση της Αναπηρίας στην Τέχνη – Reflection of Disability in Art», του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Ιωακειμίδης Παναγιώτης

Συμμετοχικό και συμπεριληπτικό μουσείο. Ο ρόλος και οι στόχοι των ανθρώπων του μουσείου στην συμπεριληπτική εκπαίδευση.

Θεοδωράκης Μηνάς

Οι Διαδικασίες της Αφήγησης, της Περιπατητικής Πρακτικής και της Εικονογράφησης ως Μέσα Εξοικείωσης με την Αναπηρία: Ένα Βιωματικό Πρόγραμμα Παρέμβασης για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας

αίθουσα 3 Προεδρείο: Βέλκου Κυρ.-Τρικκαλιώτης Ι.

Πηγαδιώτη Αλεξία

Οργάνωση θεατρικών δρώμενων και παραστάσεων σε σχολεία από θεατρικούς οργανισμούς. Η μελέτη της περίπτωσης του Εθνικού Θεάτρου

Παπαναστασίου Παναγιώτης

Ψυχόδραμα & Θέατρο του Καταπιεσμένου:  Δύο διαδρομές αντίστροφες και αμφίδρομες

 

Κουκουτσέλου Παναγιώτα, Μάρθα Παπαργυρίου, Θεοδώρα Καραγιαννίδου

Θεατρική παιδεία στη σχολική πραγματικότητα

Βέλκου Κυριακή, Λαγκάνη Άννα, Καπετάνη Ανδρονίκη

Και οι γονείς παίζουν θέατρο: σύζευξη θεάτρου και παιχνιδιού στο νηπιαγωγείο με αφορμή την καλοκαιρινή γιορτή του σχολείου

αίθουσα 4 Προεδρείο: Κάρτσακα Ελ.-Μάρκου Α.

Μάρκου Αργυρώ

Η τέχνη ως αποτελεσματικό εκπαιδευτικό εργαλείο για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση: δεσμοί και συνδέσεις εικαστικής και περιβαλλοντικής αγωγής στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση

Κοτρωνίδου Δέσποινα

Ζωγραφίζοντας με τον Βαν Γκογκ

Κάρτσακα Ελένη

Δημιουργικότητα στην Εκπαίδευση: Ένα παράδειγμα από το πεδίο των Εικαστικών Τεχνών

 

αίθουσα 5 Προεδρείο: Μέμτσας Δ. – Τόλης Ν.-Τσερπάκ Κ.-

Τόλης Νικόλαος

Δημιουργικό εργαστήριο -Learning by doing. Η κατασκευαστική αρχιτεκτονική σκέψη μέσα από το παιχνίδι

 

Τζωρτζακάκη Κατερίνα, Τσιτσάνη Πελαγία, Κωνσταντίνου Κωνσταντίνος

«Έξι Αλήθειες Για Τα Παιδιά»

 

Σταγιά Πεφκούλα

Η Τέχνη των Μαθηματικών και τα Μαθηματικά στην Τέχνη

Χατζηλάμπου Μαρία

«Στο Κόκκινο»

Ροκά Μαλαματή, Ντίνου Στεργιανή

Τα Μαθηματικά είναι Τέχνη;

αίθουσα 6 Προεδρείο: Γραίκος Ν.- Μποταϊτη Αρ.

Γραίκος Νικόλαος

“Deep eyes” Εργαστήριο Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων Οργανισμού Φεστιβάλ Ολύμπου: μια έρευνα – δράση διασύνδεσης τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης με βάση τις τέχνες

Κουσκουλή Ευαγγελία, Κοτρώνη Ματίνα

Σχέση σχολείου και χώρων πολιτισμού

Μαβίνη Χριστίνα

Λογική και Αταξία. Διερευνώντας εικαστικά την Αφαίρεση στο πλαίσιο  μουσειοπαιδαγωγικών προγραμμάτων για εφήβους στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Μπάρτζου Στυλιανή

Τα όρια της ψευδαίσθησης: Από την προοπτική στην εικονική πραγματικότητα

 

δ΄ κύκλος εισηγήσεων                                                                               ώρες 16.45-18.15

αίθουσα 1 Προεδρείο: Αγγελιδάκη Μ.- Βαμβακίδου Ι.-Πλιόγκου Β.

Αγγελιδάκη Μαρία

Ένα σχολείο για όλους: Η αξιοποίηση των Τεχνών ως εργαλείο συμπερίληψης

Αποστολάκη Μαρία

Η σχέση της θεατρικής γιγαντόκουκλας τύπου μαρότ με τον προφορικό και γραπτό λόγο καθώς και με τη συμπερίληψη μαθητών. Μελέτη περίπτωσης Δημοτικού σχολείου

 

Πλιόγκου Βασιλική, Ιφιγένεια Βαμβακίδου

Η διερεύνηση των κοινωνικών αναπαραστάσεων της αναπηρίας σε εικαστικά έργα της Νεοελληνικής Τέχνης του 19ου-20ου αιώνα και η διδακτική τους αξιοποίηση στην Προσχολική και Δημοτική Εκπαίδευση

 

Στεφανίδου Παρασκευή

Η προσέγγιση των πινάκων ζωγραφικής μέσα από μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα για προέφηβους με προβλήματα όρασης

Τόμτση Αικατερίνη

Ο πολυδιάστατος ρόλος και η συμβολή της Θεατρικής Αγωγής στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρίες. Βασικές μεθοδολογικές πρακτικές της – εφαρμογή στον χώρο της Ειδικής Αγωγής

 

αίθουσα 2 Προεδρείο: Αβδή Α.-Κοκκίδου Μ.-Μυλωνά Αλ.

Τσάμπρα Γεωργία, Κοκκίδου Μαίη

«Ως πότε παλικάρια…» (από τον Ρήγα Βελεστινλή στους Αριστοτέλη Ρήγα & The G-SPOT EXPERIMENT): σημειωτική ανάγνωση και διαθεματική διδακτική πρόταση.

Παπαδοπούλου Ελένη, Αλεξάνδρα Μυλωνά

Δημιουργικές συναντήσεις και συνεργασίες στην εκπαίδευση με αφορμή ένα διήγημα

Αβδή Άβρα, Μητελούδης Πανταζής, Αλεξίου Γιούλη

Οι τέχνες ως εκπαιδευτικά εργαλεία για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας στο ψηφιακό έργο «Πολύτροπη Γλώσσα»

Θεοδωρακόπουλος Δημήτρης

Δημιουργική Γραφή και Φιλαναγνωσία ως μέσα  Διδασκαλίας της Λογοτεχνίας στο Δημοτικό: Μελέτη Περίπτωσης το βιβλίο «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου» της Άλκης  Ζέη

Αγιοπετρίτου Σοφία, Νάτση Ουρανία

Η Δημιουργική γραφή και η συμβολή της σε μαθητές της πρώτης σχολικής ηλικίας με αφόρμηση το βιβλίο της Σοφίας Παράσχου: Ο γάμος του μπαμπά μου

 

αίθουσα 3 Προεδρείο: Καγιαδάκη Αθ.-Φατσέας Π.

Παυλίδου Άννα

«Μαμά…πεινάω μαμά…φοβάμαι…γερνάω…», Η μητρότητα στην Νεοελληνική Τέχνη

Φατσέας Παναγιώτης

Εκπαιδευτικές Δράσεις με αφορμή την Τέχνη: Η εμπειρία μας από τη δράση του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών  για τα 100 χρόνια του Μπάουχαους.

Καγιαδάκη Αθηνά

Τα παιδιά ανακαλύπτουν τα παιδιά. Παρατηρώντας την παιδική ζωή μέσα από τους πίνακες ζωγραφικής

Δημητριάδου Ελένη, Βασίλης Ζωγράφος, Ειρήνη Ροντογιάννη

Εργαστήριο Κεραμικής – Σταυροδρόμι του πηλού

 

αίθουσα 4 Προεδρείο: Αρβανιτίδου Β.-Ηλιοπούλου Κων.-Κωστούδα Σμ.

Ιασονίδου Φωστήρα

Δημιουργική έκφραση στην ξένη γλώσσα με τη βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών

Ηλιοπούλου Κωνσταντίνα, Πλούσιου Μαρία

Ταξίδι στους πολυγραμματισμούς της τέχνης: εργαλείο διδασκαλίας της ελληνικής ως Γ2

Μαρνά Ειρήνη, Τσαρμποπούλου Αντιγόνη

Παίζοντας με το “Μικρό Εγώ” μας στη προσχολική ηλικία:  Θέατρο και διαπολιτισμική αγωγή στη μη τυπική εκπαίδευση

Κωστούδα Σμαράγδω

Διαπολιτισμικά μηνύματα της παιδικής Λογοτεχνίας. Μια διδακτική προσέγγιση

Αρβανιτίδου Βιργινία, Μιζαμίδου Κυριακή

Τέχνη και Πολιτισμός στην εκπαίδευση. Ο λόγος στους εκπαιδευτικούς

 

αίθουσα 5 Προεδρείο: Ευκαρπίδης Π. -Παπαθανασίου Ε.- Τσιβάς Αρ.

Δαρδιώτη Αντωνία, Στυλιάδης  Κωνσταντίνος, Τσαλίκη  Χριστίνα

Η εκπαιδευτική πρόταση του δικτύου «Κλικ, προστάτευσέ το!»: Η φωτογραφία στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Μαρκάκη Χαρά, Χαρκιωτάκη Ασημένια

Φωτογραφία και δημιουργική γραφή στην εκπαιδευτική διαδικασία

Μπρούσας Πρόδρομος

Λογοτεχνία και Ψηφιακή Αφήγηση: αξιοποιώντας το ψηφιακό κεφάλαιο των μαθητών στην προσέγγιση και κατανόηση της Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο

Λαμνή Καλλιόπη

Η τέχνη και η ανάπτυξη του οπτικού γραμματισμού και του προφορικού λόγου των μαθητών στη σχολική εκπαίδευση

 

ε΄ κύκλος εισηγήσεων                                                                               ώρες 18.30-20.00

αίθουσα 1 Προεδρείο: Αποστολάκη Μ -Βακάλη Άννα-.

Βάγγου Ευφροσύνη

200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση: μια καινοτόμα παρουσίαση

Βασιλειάδου Θεανώ, Παρδάλη Μαρία

Η παλιά εκκλησία στη Νικήτη

Βακάλη Άννα, Γιώργος Γεωργιάδης, Δαμιανός Ξανθόπουλος

Εφαρμοσμένος πολιτισμός και δημιουργοί στα σχολεία: Η περίπτωση του ΓΕΛ Φιλώτα του νομού Φλώρινας

Αποστολάκη Μαρία

Πώς αντιλαμβάνονται οι μαθητές την μητρική αγάπη μέσα από την Τέχνη. Η αντίληψη αυτή μετασχηματίζει τη συμπεριφορά τους.

 

αίθουσα 2 Προεδρείο: Καγιαδάκη Αθ.  – Κλιάπης Π.

Καπερώνη Παρασκευή

Μέθοδος PROJECT «Από την Κρήτη στο Τολέδο μέσω Αναγέννησης»

Μέγα Χάρις, Γιωτάκη Μαγδαληνή

Ένα μύθο θα σας πως για της λίμνης το νερό

 

Πανταζή Ειρήνη, Χατζηκωνσταντίνου Ελένη, Δαμιανίδου Γεωργία

«Ένα τούβλο εφοβήθη το … ταπεινό ρεβύθι»

 

Μιχαηλίδου Νατάσα, Αβούρης Δημήτρης

Τα λαϊκά παραμύθια ως μέσο προσέγγισης του πολιτισμού από το σύγχρονο σχολείο

Πανάγου Κούλα, Λίτσα Μακρή, Μαυρομάτης Άρης

“Η Κοκκινοσκουφίτσα αλλιώς!” Η αξιοποίηση της εικόνας, του λόγου, του ήχου και των σύγχρονων ψηφιακών μέσων στην τάξη του νηπιαγωγείου

αίθουσα 3 Προεδρείο: Αρβανιτίου Β.- Ζησοπούλου Ελ.-Τρικκαλιώτης Ι.

Αθανασιάδου Μαρία

Τα πέτρινα τοξωτά γεφύρια και οι θρύλοι τους. Από τον Πόντο ως την Ήπειρο, τα γεφύρια ενώνουν, γράφοντας την ιστορία τους

Αγραφιώτης Μιχάλης

Εκπαίδευση στις Τέχνες ή με τις Τέχνες; Προβλήματα διδακτικής μεθοδολογίας στα καλλιτεχνικά μαθήματα

5ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων

Αναζητώντας τις ανθρωπιστικές αξίες: Ένα ταξίδι από το σήμερα στο χθες με όχημα την Τέχνη

Αναστασιάδης Θεοχάρης

Τέχνη και καλλιτεχνική αγωγή στην επαρχία

Κασιμάτη Έλενα

H Τέχνη και ο Πολιτισμός διδακτικά εργαλεία στην εκπαίδευση

αίθουσα 4 Προεδρείο: Τζελέπη Σ.-Τσαβδάρη Αν.

Κουτσιούκης Γεώργιος

Αναβιώνοντας τα «Ρουγκάτσια» στον πολιτιστικό σύλλογο του χωριού μας

Μάλαμα Αναστασία

Παίζοντας με το μουσειακό αντικείμενο των λύχνων.  Δημιουργία μουσειοσκευής και εφαρμογή δράσης στην τάξη του νηπιαγωγείου

Τσίχλα Μαρκέλλα-Ελπίδα

Οι Εικαστκές Τέχνες σε Νέα Εποχή: Ψηφιακή Τέχνη

Τσαβδάρη Αναστασία

H  Τέχνη μέσα από την χρήση και αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στο Νηπιαγωγείο

 

Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2019

Εργαστήρια  α΄ κύκλος                                                    09.30 – 11:30                    

Αίθουσα 1: Μια σκηνή από μια ταινία (για μαθητές και εκπαιδευτικούς)

Εμψυχωτές:  Κυριάκος Χαριτάκης, Ματθαίος Φρατζεσκάκης

 

Αίθουσα 2: Το σχολείο-εργαστήρι τέχνης και δημιουργίας. Παιχνίδια έκφρασης με μουσική, χορό, εικαστικά και θεατρικό παιχνίδι για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.

Εμψυχωτές: Ζησοπούλου Ελένη

 

Αίθουσα 3: Μαθαίνω για το αρχαίο ελληνικό θέατρο μέσα από δραματικές τεχνικές και παιχνίδι

Εμψυχωτές: Λυμπέρης Γεώργιος

 

Αίθουσα 4: Ψάξε τα  φτερά… φύγαμε ταξίδι

Εμψυχωτές: Βέλκου Κυριακή

 

Αίθουσα 5: Ο ρυθμός και η comedia del arte στην διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας

Εμψυχωτές: Παπαεμμανουήλ Χαράλαμπος

 

Αίθουσα 6: Εισαγωγή στο Μαύρο Θέατρο

Εμψυχωτές: Τουρτόγλου Θεοδοσία, Σταμάτη Ευαγγελία, Κατσικέα Ναυσικά

 

Εργαστήρια   β΄ κύκλος                                                   12.00 – 14:00                    

Αίθουσα 1: Δημιουργώντας ταινίες ANIMATION

Εμψυχωτές: Δημητριάδου Ελένη

 

Αίθουσα 2: Δεύτερη ζωή….έχει! (επαναχρησιμοποίηση υλικών)

Εμψυχωτές: Κοτρώνη Στέλλα-Αδελαΐδα, Ζάμπαλου Στέλλα, Μπαλάτσου Γεωργία

Αίθουσα 3: “Ζήσε την ιστορία”,  επαυξημένες εμπειρίες αφήγησης

Εμψυχωτές: Μανάφη Ιωάννα, Δασκάλου Δωροθέα, Σερετούδη Αγαπία

Αίθουσα 4: Διερευνώντας το θέμα έρωτας-αγάπη με εργαλείο το θέατρο.  Θεατρικό εργαστήριο για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας και της γλώσσας

Εμψυχωτές: Αβδή Άβρα, Μητελούδης Πανταζής, Αλεξίου Γιούλη         

Αίθουσα 5: Το θέατρο ως εργαλείο κοινωνικής συνοχής

Εμψυχωτές: Παπαθανασίου Ευαγγελία

Αίθουσα 6: Η δημιουργική γραφή ως μέσο διαμεσολάβησης γραμματισμού σε μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

Εμψυχωτές: Τοζακίδης Ανανίας

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *